Це перша пряма катарська інвестиція й друга за розміром після "Криворіжсталі" за всю історію України. Міністерство інфраструктури підписало договір про передачу компанії з Катару QTerminals в концесію спеціалізованого миколаївського морського порту "Ольвія".

Мінінфраструктури підписало договір про передачу в концесію морпорту "Ольвія" / REUTERS

Мінінфраструктури підписало договір про передачу в концесію морпорту "Ольвія" / REUTERS

Як передає кореспондент УНІАН, договір підписали Міністерство інфраструктури України в особі державного секретаря Володимира Бучко, держпідприємство "Адміністрація морських портів України" в особі голови Олександра Голодницького, компанія QTerminals в особі генерального директора Невілла Біссета та представник "Кютерміналз Ольвія" Мохаммад Юсеф Джаміль Аль Лаххама.

Коментар міністра інвраструктури За словами міністра інфраструктури Владислава Криклій, для порту концесія означає не тільки стабільний розвиток і робочі місця для людей, а й добробут всього міста та регіону. "QTerminals - відомий на весь світ портовий оператор. Згідно з угодою, на першому етапі компанія-концесіонер інвестує в розвиток порту близько 3,4 мільярда гривень протягом 5 років. За весь час концесії, а це 35 років, буде залучено до 17,3 мільярда гривень прямих інвестицій. Цю подію робить історичною те, що це перша пряма катарська інвестиція й друга за розміром після "Криворіжсталі" за всю історію України ", - сказав Криклій.

Умови концесії морпорту "Ольвія"

Голова відомства зазначив, що концесійна угода підписується на дуже вигідних умовах для країни.

"Сума щорічних концесійних платежів становитиме не менше 80 мільйонів гривень, що в 16 разів вище за прибуток порту за 2019 рік. Також концесіонер зобов'язується забезпечити не менше 2,5 мільйона тонн перевалки вантажів на рік і близько 80 мільйонів гривень інвестувати в інфраструктуру Миколаєва", - сказав він. Криклій повідомив, що в порту буде побудований універсальний перевантажувальний комплекс, а також будуть збережені робочі місця. "Концесіонер зобов'язується протягом шести наступних років гарантувати зайнятість трудовому колективу і збереження зарплати", - підкреслив він.

Що цьому передувало

12 вересня минулого року Міністерство інфраструктури України оголосило про проведення конкурсів з передачі в концесію майна держпідприємств "Стивідорна компанія" Ольвія "," Херсонський морський торговельний порт "та майна держпідприємства" Адміністрація морських портів України "(АМПУ). Концесія порту" Ольвія "надається на 35 років, а концесія Херсонського порту - на 30 років.

У січні 2020 року переможцем концесійного конкурсу в порту "Ольвія" стала компанія QTerminals з Катару. Компанія управляє найбільшим торговим портом країни - Хамад, вартістю понад 7 мільярдів доларів, який є одним з найпотужніших та найновітніших морських логістичних комплексів на Близькому і Середньому Сході. Зараз QTerminals також працює над перетворенням порту Доха на круїзний порт.